İş

Spirit Airlines pilotları birleşme sorunları nedeniyle ayrılmayı düşünüyor

Spirit Airlines (NYSE:SAVE) pilotları, ABD’li bir yargıcın geçen ay havayolunun JetBlue Airways ile önerilen birleşmesini durdurma kararının ardından aktif olarak başka yerlerde iş fırsatları arıyor (NASDAQ:JBLU). Bu yasal engel, Spirit’in gelecekte yaşanabilirliğine ilişkin endişeleri artırdı ve pilotları daha istikrarlı bir iş aramaya yöneltti.

Havayolunun Mali İşler Direktörü Scott Haralson geçen hafta şirketin işgücü maliyetlerini ayarlamanın yollarını araştırdığını ve bunun da işçiler arasındaki mevcut belirsizliği daha da artırdığını söyledi. Bu endişelere rağmen bir Spirit sözcüsü, mevcut pilot kayıp seviyelerinin bu yıl için öngörülenden daha düşük olduğunu ve şirketin geleceğinden emin olduğunu ve grup üyelerinin refahına kararlı olduğunu söyledi.

Spirit, önemli pazarlarda talebin azalması ve RTX tarafından sağlanan Pratt & Whitney Dişli Turbofan motorlarıyla ilgili teknik zorluklar nedeniyle sürdürülebilir kârlılığa ulaşmada zorluklarla karşılaştı ve bu durum birçok uçağın karaya oturmasına neden oldu. Analistler Spirit’in JetBlue ile yaptığı 3,8 milyar dolarlık birleşme anlaşmasının çöküşüne dayanma yeteneğinden emin değiller. Bazıları, havayolunun finansal bir geri dönüş olmadan iflas riskiyle karşı karşıya kalabileceğini öne sürüyor ve bu düşünce, S&P Global, Moody’s (NYSE:MCO) ve Fitch’in kredi notu düşüşlerine de yansıyor ve artan temerrüt ve yeniden finansman risklerini vurguluyor.

İsmini vermek istemeyen bazı pilotların Delta Air Lines (NYSE: DAL), United ve American Airlines (NASDAQ: AAL) gibi havayollarına başvurduklarını bildirmeleri pilotlar arasındaki stresi açıkça ortaya koyuyor. Spirit’in pilot sendikası konu hakkında yorum yapmadı.

2024 yılında 2.000 pilot almayı hedefleyen United Airlines, mahkeme kararından bu yana Spirit pilotlarından gelen başvurularda artış fark etti. Ancak pilotlara yönelik iş piyasası, iki yıl süren yüksek talebin ardından, işe alımların art arda beş ay boyunca yavaşlaması ve Ocak ayında bir önceki yıla kıyasla gözle görülür %18’lik bir düşüşle birlikte soğudu.

Pilotların United, Delta veya American gibi büyük havayollarına geçme potansiyeli genellikle Spirit gibi bölgesel ve bütçeye uygun taşıyıcılardan bir adım önde olarak görülüyor. Pilotların kariyer gelişimi konusunda uzmanlaşmış ABD’li havacılık danışmanı Kit Darby, pilotların zor koşullarla karşılaşmadıkça genellikle şirket değiştirmediklerini belirtiyor. Darby yakın zamanda birkaç Spirit pilotuna kariyer seçenekleri konusunda tavsiyelerde bulunmuştu.

Pilotların olası bir ayrılması Spirit’in operasyonlarını etkileyebilir ancak aynı zamanda maliyetlerin azaltılmasına da yardımcı olabilir. Havayolu, 2023 sonu itibarıyla yaklaşık 3.500 kişilik bir pilot ekibine sahipti ve pilot alımını yavaşlatarak, terfileri geciktirerek, yeni pilotlar ve uçuş görevlileri için eğitimleri askıya alarak ve kabin ekibine gönüllü izin sunarak iş gücünü yönetmek için önlemler aldı.

Geçtiğimiz hafta Spirit, geleceğinin bilinmediği yönündeki söylentilerin yanıltıcı olduğunu söyledi ve birleşme başarısızlığının sonuçlarına dayanabilmek için likiditesini artırdığını vurguladı. Florida merkezli havayolu aynı zamanda kapasite genişletme planlarını da küçülttü ve işgücü maliyetlerine çözüm arıyor; bu da pilotların çok fazla işçiyi işe alma konusunda istekli kalkışlar veya izinler konusunda endişe duymasına neden oluyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

haberkosk.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu