Bakan Uraloğlu, Demiryolu-İş Sendikası 12. Olağan Genel Kurulu’na Katıldı Açıklama
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki AK Parti hükümetleri olarak sosyal diyalog yoluyla her zaman personel ve patronlar arasında hak ve hukukun gözetilmesi için çaba sarf ettiklerini belirterek, “Sendikalar iyi işleyemez ve içlerinde gelişemezlerse” dedi. Bir ülkede demokrasi yok demektir.” terimini kullandı.
Demiryolu Çalışanları Sendikası (Demiryol-İş) 12. Olağan Genel Kurulu, Bakan Uraloğlu’nun katılımıyla Grand Mercure Ankara Otel’de gerçekleştirildi.
Uraloğlu burada yaptığı konuşmada sendikaların vatana, millete ve millete hizmet için kurulduğunu söyledi. Demiryollarının, 1856’da İzmir-Aydın hattına ilk rayın döşenmesinden bu yana, son 1,5 asırdır memleketin sevinçlerini, acılarını, ayrılıklarını, kavuşmalarını taşıyan bir sektör olduğunu vurgulayan Uraloğlu, Demiryol-İş’in de demiryolu çalışanlarının hayatlarında değerli bir mihenk taşı. olduğunu bildirdi.
Uraloğlu, küreselleşmenin ve dünya çapında artan rekabetin sendikaları hem kendi durumlarını gözden geçirmeye hem de geleceğe yönelik stratejiler belirlemeye ittiğine işaret ederek, “Klasik ücretli sendikacılığa dayalı sendikacılık anlayışı yerini toplumsal taleplerin öne çıktığı hizmet sendikacılığına bırakıyor. yoğun.” söz konusu.
Demiryol-İş’in bu dönüşümü gerçekleştirerek büyük başarılara imza atan güçlü bir sendika olduğunu vurgulayan Uraloğlu, şunları kaydetti:
“Bizler, hangi görev ve mevkide olursak olalım, emeğimizin karşılığı olarak evine helal rızık götürmek, çocuklarını daha iyi yetiştirmek, ailesini refah içinde yaşatmak isteyen insanlarız. İşçi, memur fark etmez. hizmetkarlar veya yöneticiler. Hepimiz biriz.”
Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan liderliğindeki AK Parti hükümetlerinin sosyal diyalog yoluyla her zaman personel ve patronlar arasında hak ve hukuku gözetmeye çalıştıklarına işaret ederek, “Bir ülkede sendikalar iyi işlemez ve gelişemezse, o ülkede sendikalar iyi işlemez, gelişemez. O ülkede demokrasi yok.” değerlendirmesini yaptı.
“21 yılda demiryollarına yaklaşık 880 milyar liralık yatırım yaptık”
Uraloğlu, demiryollarının güvenilir, ucuz ve hızlı olması nedeniyle ulaşımın vazgeçilmez bir parçası olduğunu belirtti.
Demiryollarının ekonomik ve sosyal hayatın ötesinde tarihi ve stratejik değere sahip olduğuna dikkat çeken Uraloğlu, şunları kaydetti:
“Asya ile Avrupa arasında, Çin’den Londra’ya uzanan ‘Demir İpek Yolu’nun Orta Koridorunda yer alan ülkemizin uluslararası yük ve yolcu taşımacılığındaki stratejik önemi tartışılmaz. Asya ve Avrupa’nın ortasında köprü görevi gören ülkemizin coğrafi konumunun sağladığı imkanları ekonomik hale dönüştürmek için demiryollarında yeni bir atılım başlattık. Demiryollarımızı limanlara, havalimanlarına, lojistik merkezlere bağlayarak “Demiryollarımıza kombine taşımacılığa uygun yeni bir anlayışla yaklaştık. Projelerimizle sadece doğu-batı hattında değil, kuzey-güney kıyılarımızın ortasında da demiryolu taşımacılığının ekonomiye katkı sağlamasını amaç edindik ve planladık.”
Uraloğlu, 2003-2023 yılları arasında ülkede demiryollarında ciddi yatırımlar, iyileştirme, yenileme ve geliştirme hamleleri yaptıklarını anlattı.
“Son 21 yılda demiryollarına yaklaşık 880 milyar liralık yatırım yaptık.” Uraloğlu, “Vatanı demir ağlarla örme vizyonları var” dedi.
Yapılan yatırımlar sayesinde Londra ile Pekin arasında en güvenilir, kısa ve ekonomik demiryolu koridorunu oluşturduklarına işaret eden Uraloğlu, 2003 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu uzunluğunu 14 bin kilometreye çıkardıklarını ifade etti. . Bu hatların yüzde 60’ını sinyalli, yarısından fazlasını elektrikli hale getirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, ülkeyi hızlı tren işletmeciliği ile tanıştırdıklarını ve 11 ilin bu şebeke ile birbirine bağlandığını bildirdi.
Bu illerin sayısını 52’ye çıkarmayı hedeflediklerini vurgulayan Uraloğlu, bu kapsamda çalışmaların devam ettiğini kaydetti.
Demiryolu hattının uzunluğunu 28 bin 590 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini belirten Uraloğlu, doğu-batı ve kuzey-güney koridorlarının geliştirilmesi kapsamında çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi. Projelendirme çalışmaları tamamlanmış olup, yaklaşık 4 bin kilometrelik demiryolu hattında projelendirme çalışmaları devam etmektedir. terimleri kullandı.
Ülkedeki demiryolu ulaşım ağını geliştirirken bir diğer amacının da dünyadaki gelişmeleri takip ederek yeni teknolojilerle donatılmış yerli demiryolu sanayisini geliştirmek olduğunu belirten Uraloğlu, son 21 yılda önemli bir ulusal demiryolu sanayisinin oluştuğunu anlattı. . Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi A.Ş.’yi (TÜRASAŞ) Ortadoğu’nun en büyük raylı sistem araç üreticisi konumuna getirdiklerini kaydetti.
Yeni nesil lokomotif, dizel ve elektrikli tren seti ve motoru, yolcu ve yük vagonu, tren kontrol yönetim sistemi gibi ana ve kritik işlerin memlekette üretildiğine işaret eden Uraloğlu, bu başarılarda emeği geçen tüm emekçilere teşekkür etti. .
“Elimizden geldiği kadar bu ülkeye hizmet etmek asli görevimizdir”
Uraloğlu, Türkiye coğrafyasındaki son gelişmelere de değinerek şunları söyledi:
“Etrafımıza şöyle bir bakalım. Suriye, Irak, Azerbaycan, Ukrayna, Rusya buralar gerçekten bir ateş çemberi haline geldi. Aslında bunun Balkanlar’a yayılması ve Türkiye’nin de bu işe karışması konusunda ciddi çalışmalar yapılıyor. iş.Cumhurbaşkanımızın önderliğinde ve liderliğinde ciddi süreçler var.Şükürler olsun ki bu süreci doğru yönettiğimizi düşünüyorum.Ülkemizde çok tartışılan göçmenlik politikaları var,ülkemizde göçmenler var. bu savaştan kaçan, savaştan korkan, çocuklarını korumak isteyen insanlar mı Dediğim gibi tartışmalı bir konu ama biz onları misafir ediyoruz Ukrayna’dan insanlar gelince pek itiraz etmiyoruz. ‘Ukrayna’dan gelince çok itiraz ediyoruz ama Suriye’den gelince biraz itiraz ediyoruz’ demek istediğim şu Allah göstermesin başımıza bir şey gelse gidebileceğimiz bir memleketimiz var mı? Yok ama gitmeye niyetimiz yok çok şükür sonuna kadar bu ülkedeyiz. Elimizden geldiğince bu ülkeye hizmet etmek temel görevimizdir.”